Geld op rekening kinderen storten kost geld?

Een vraag over betalen, sparen, spaarrente of deposito's? In dit forum kun je al je vragen en ervaringen kwijt over betaalrekeningen en spaarrekeningen.
West
Lid bank forum

Geld op rekening kinderen storten kost geld?

Bericht door West » wo 18 dec 2013, 21:22

Ik lees dat voor het storten van geld op je rekening je een bepaald bedrag verschuldigd bent. Ik wil deze vakantie het geld van mijn kinderen samen met hun op hun spaarrekeningen storten. Het gaat niet om een groot bedrag, maar een bedrag wat vooral bestaat uit muntstukken uit hun spaarpotjes...

Moeten mijn kinderen ook betalen voor het geld dat ze willen storten op hun rekening? Hoezo is dat, waarom moeten mijn kinderen betalen voor hun kleine beetje spaargeld, dat ze willen storten op hun rekening? :?

Metsemaekers
Lid bank forum

Re: Geld op rekening kinderen storten kost geld?

Bericht door Metsemaekers » wo 18 dec 2013, 22:38

Hopelijk kan ik je geruststellen. Bij de meeste banken geen kosten gerekend worden voor het storten van geld op rekeningen van kinderen/jeugd. Ook op volwassenen rekeningen is het zo dat voor een aantal stortingen je geen kosten moet betalen. Ga je over dit aantal heen (bijvoorbeeld 6 keer gestort op een jaar) dan betaal je pas kosten. Er zit helaas wel verschil tussen de banken, een bank die kosten rekent voor het storten van geld vanaf het eerste bedrag moet denk ik wel eens goed kijken naar de klantvriendelijkheid/dienstverlening.

Plaats reactie