Welke bank beste studentenrekening afsluiten?

Een vraag over betalen, sparen, spaarrente of deposito's? In dit forum kun je al je vragen en ervaringen kwijt over betaalrekeningen en spaarrekeningen.
U-student
Lid bank forum

Welke bank beste studentenrekening afsluiten?

Bericht door U-student » ma 23 dec 2013, 16:44

Hallo,

Ik hoop over een half jaar te gaan studeren in Utrecht. Ik heb er onwijs veel zin in. Ik ben ingeschreven voor de studie, heb inmiddels al een kamer gevonden en heb ook al wat spulletjes voor zowel studie als kamer gekocht.

Het enige wat ik nog niet geregeld heb is een studentenrekening. Kennissen vertellen mij dat ik best eens rondkijk bij andere banken voor een studenten rekening. Ik hoef dus niet per se een studentenrekening bij mijn huidige bank te openen maar wil van jullie graag tips waar ik het meest voordelig uit ben.

Ik heb al enkele jaren een goed bijbaantje aan de kassa van een supermarkt en heb dus ook een aardig bedrag weten te sparen. Dat gaat neit allemaal mee naar de studentenrekening, maar een deel natuurlijk wel ;) :D

Wie heeft tips voor mij bij welke bank ik het beste een studentenrekening afsluit?

Kraaijenbrink
Lid bank forum

Re: Welke bank beste studentenrekening afsluiten?

Bericht door Kraaijenbrink » ma 23 dec 2013, 18:16

Hallo,

De praktijk leert dat de verschillen tussen studentenrekeningen niet veel per bank verschillen. Bij alle banken zijn er geen kosten verbonden aan het gebruik van de betaal en spaarrekening, internetbankieren en bijbehorende pas.

Waar de studentenrekeningen wel verschillen per bank is in de extra mogelijkheden die je krijgt. Wil je ook voordelig een studentenverzekering afsluiten, voordelig rood staan, of in aanmerking komen voor studentenkortingen dan is het slim om de tarieven van deze producten te vergelijken.

De banken die naar mijn weten studentenrekeningen aanbieden zijn de volgende
  • ABN AMRO
  • Rabobank
  • ING
  • SNS bank
  • Friesland Bank
  • ASN bank
Hier een vergelijking plaatsen lijkt me niet handig en zal je echt zelf moeten doen op basis van de actuele aanbiedingen en voorwaarden van de studentenrekeningen. Let op zaken als: welkomstcadeau, rood staan, verzekeren en extra's die je krijgt.

Kom je er niet uit? Laat het dan weten, dan help ik je hier op het forum met het maken van een goede vergelijking.

Plaats reactie