Tip: zorg altijd voor wat contant geld in huis

Een vraag over betalen, sparen, spaarrente of deposito's? In dit forum kun je al je vragen en ervaringen kwijt over betaalrekeningen en spaarrekeningen.
Herbert van Huet
Lid bank forum

Tip: zorg altijd voor wat contant geld in huis

Bericht door Herbert van Huet » ma 30 dec 2013, 13:13

Ik wil de mensen hier op het forum een tip geven. Vertrouw niet alleen op digitale vormen van geld, zoals je pinpasje. Zorg altijd dat er wat contant geld in huis aanwezig is. Waarom? Ik heb zelf al een keer meegemaakt dat ik niet kon pinnen bij een winkel omdat er een storing was. Vervelend, zeker tegen sluitingstijd. Ook kan je pasje kapot gaan, of geskimmed worden waardoor je enkele dagen zonder (digitaal) geld komt te zitten. Daarnaast voorspellen banken een toename in cyberaanvallen die tot zulke storingen kunnen leiden.

Ook het NIBUD adviseert om altijd wat contant geld achter de hand te hebben. Mijn tip is: bedenk wat je ongeveer nodig hebt aan geld voor twee dagen. Denk dan aan boodschappen, maar ook aan je normale patroon van uitgaven. Bepaal dus wat je normaal op een dag uitgeeft en verdubbel dit. Dit bedrag houdt je vervolgens in contanten achter de hand voor het geval dat.

Groeten! :wave: