Welke Mastercard creditcard moet ik kiezen?

Een vraag over betalen, sparen, spaarrente of deposito's? In dit forum kun je al je vragen en ervaringen kwijt over betaalrekeningen en spaarrekeningen.
Pauline Reynaerts
Lid bank forum

Welke Mastercard creditcard moet ik kiezen?

Bericht door Pauline Reynaerts » zo 02 feb 2014, 20:13

Hallo, ik wil een mastercard credit card aan gaan schaffen / afnemen maar welke creditkaart moet ik kiezen? Mastercard biedt de Classic, Gold en black card. Op de website wordt redelijk uitgelegd wat de verschillen zijn, maar helemaal duidelijk wordt het me nog niet. Heeft iemand hier advies welke kaart ik moet nemen?

van Riet
Lid bank forum

Re: Welke Mastercard creditcard moet ik kiezen?

Bericht door van Riet » zo 02 feb 2014, 20:35

Hallo,

De classic card is de goedkoopste kaart die mastercard aanbiedt. Je betaalt een beperkt bedrag per jaar en daarvoor mag je 2500 euro uitgeven. De rente over het uitstaande bedrag bij de Classic Mastercard bedraagt 15%.

De gold card van mastercard is een creditcard heeft een hoger bestedingslimiet van maar liefst 5000 euro per maand. De rente is gelijk met de classic. Tenslotte biedt Mastercard de Black Card aan. In vergelijking met de Gold Card valt de Black Card natuurlijk vooral op door de hogere jaarlijkse bijdrage. Voor deze hoge bijdrage heb je wel een uitermate exclusieve creditcard. De Black Card biedt bijvoorbeeld toegang tot veel lounges van vliegveldlounges. Daarnaast kun je 24 uur per dag reserveringen maken met je creditcard en kun je telefonisch vliegtickets en andere diensten kopen. Een Black card aanvragen doe je alleen als je veel gebruik maakt van een creditcard en als je veel op reis bent. Dan is een black Card creditcard namelijk erg handig.

Plaats reactie