vreemde valuta rekening openen

Een vraag over betalen, sparen, spaarrente of deposito's? In dit forum kun je al je vragen en ervaringen kwijt over betaalrekeningen en spaarrekeningen.
nooitgedacht
Lid bank forum

vreemde valuta rekening openen

Bericht door nooitgedacht » vr 12 aug 2016, 09:34

Hallo,
Ik als particulier wil graag een vreemde valuta rekening openen voor het kopen en verkopen van vreemde valuta in gunstige en ongunstige tijden.
Momenteel woonzaam in het buitenland (geen euros of dollars) en mijn spaargeld bij een lokale bank gestald, echter ik keer binnenkort terug naar Nederland. Ik heb nog wel 2 rekeningen bij een Nederlandse bank. Nou heb ik mijn nederlandse bank gevraagd voor het openen van een vreemde valuta rekening. Echter, deze bank weigert, want mijn doel hiervoor voldoet niet aan hun beleid. Prima, dan ga ik me oriënteren bij een andere bank om mn spaargeld te stallen op een vreemde valuta rekening.
Vraag 1: is het normaal dat je bank weigert om een vreemde valuta rekening te openen al wil je daar je spaargelden stallen? Vind het niet echt klantvriendelijk.
Vraag 2: weet iemand een Nederlandse bank waar ik dit wel zonder probleem kan doen?
Thanks!
Mvg,