Flitslening of flitskrediet afsluiten?

Vragen over een bestaande hypotheek? Of wil je meer weten over het afsluiten van een hypotheek? Stel in dit forum je vragen over hypotheken, leningen en andere kredieten.
50Centimeter
Lid bank forum

Flitslening of flitskrediet afsluiten?

Bericht door 50Centimeter » ma 30 dec 2013, 13:28

Hallo,

Ik had graag wat advies gekregen over het afsluiten van een zogenaamd flitskrediet. Ik ben freelance grafisch ontwerper (niet officieel ingeschreven, doe het voor er bij). Mijn apple laptop is kapot gegaan en moet dus een nieuwe hebben. Sterker nog ik heb een deadline te halen voor een opdrachtgever en wil hem eigenlijk deze week halen.

Ik heb hiervoor nog wat spaargeld, namelijk zo'n 350 euro. Dat is natuurlijk niet genoeg om een nieuwe laptop te kopen (apple). Een kennis vertelde mij dat ik met een flitskrediet snel geld op mijn rekening kan krijgen om de laptop nog deze week te kopen.

Klinkt fantastisch maar ik vraag me af of er nog een addertje onder het gras zit en het afsluiten van een flitskrediet wel zo snel, goedkoop en veilig is als ze doen voorkomen? Ik heb één voordeel en dat ik hopelijk na opleveren van het grafisch werk aan de klant het geld van de opdrachtgever weer terug heb en ik weer een deel kan aflossen.

Reuvers
Lid bank forum

Re: Flitslening of flitskrediet afsluiten?

Bericht door Reuvers » ma 30 dec 2013, 14:09

Hallo,

Bij een flitskrediet zijn de bedragen die je kunt lenen niet extreem hoog. Het klopt dat het geld snel op je rekening kan staan.

Een fliskrediet is een dure lening!
Ik raad mensen altijd af om te lenen, als het op een andere manier kan en je niet meteen een nieuwe laptop nodig hebt kun je er beter voor sparen. Lenen is erg onverstandig, vooral bij gebruiksvoorwerpen en statusobjecten als een auto, tv of laptop. Verstandiger is natuurlijk om te sparen.

Een flitskrediet is namelijk een dure rekeing. Alles bij elkaar kun je hierdoor veel duurder uit zijn dan met de rente die over een persoonlijke lening of doorlopend krediet wordt gerekend. De rentepercentages zijn enorm hoog, soms wel tot over de 100 % van het bedrag! Lees dus goed de voorwaarden door, voordat je besluit een flitskrediet af te sluiten.

Advies
Mijn advies is dus om niet zomaar een lening af te sluiten. Kijk of het op andere manieren kan. Besluit je toch een flitslening af te sluiten? Zorg dan dat je heel erg zeker bent dat je niet in de problemen komt bij het terugbetalen van deze zeer dure vorm van lenen. Daarnaast is het aan te raden om niet voor een flitskrediet te kiezen maar eens rond te kijken naar andere vormen van lenen. En leen alleen als je niet op een andere, verstandigere, manier aan het geld kan komen. Bijvoorbeeld door een paar maanden te wachten en gedurende deze maanden te sparen! Er zijn namelijk al veel mensen in de problemen gekomen bij het aangaan van leningen.

Succes en heb je vragen stel ze gerust. Als iemand anders een ander advies heeft hoor ik het ook graag.

Plaats reactie