Tips voor het openen van een zakelijke rekening?

In dit forum kun je terecht met vragen, tips en ervaringen over alles wat met zakelijk bankieren te maken heeft.
S. Elbers
Lid bank forum

Tips voor het openen van een zakelijke rekening?

Bericht door S. Elbers » wo 20 nov 2013, 17:48

Als startende ondernemer wil ik een zakelijke rekening openen bij de bank. Waar moet je aan denken bij het openen van een bedrijfsrekening?

Wie heeft voor mij tips om een zakelijke rekening te openen?

van Riet
Lid bank forum

Re: Tips voor het openen van een zakelijke rekening?

Bericht door van Riet » wo 20 nov 2013, 19:03

Mijn tips en ervaring: Zet allereerst op een rijtje welke bankproducten je allemaal nodig hebt en welke eisen je daar aan stelt. Heb je bijvoorbeeld een creditcard nodig? Heb je duurzaamheid hoog in het vaandel staan?

Als je je behoeften en wensen in kaart hebt gebracht kun je een aantal kleine en grote banken opzoeken op het internet, en hun zakelijke rekeningen vergelijken. Je zal zien dat er aardige verschillen zitten in de kosten per transactie, de kosten voor internetbankieren, de jaarlijkse kosten, etc.

Heb je dit in beeld dan kun je enkele banken benaderen die aan jou wensen voldoen. Ik raad je aan om een fysieke afspraak te maken bij een of meerdere banken. Reken voor jezelf alvast uit wat een en ander gaat kosten bij de verschillende banken. Probeer vervolgens tijdens het gesprek te onderhandelen over eventuele kosten.

Zelf heb ik echter alleen vergeleken waar de maandelijkse kosten voor mijn wensen en behoeften het laagst waren en heb verder niet meer onderhandeld over de prijs.

Plaats reactie