Welke kosten zijn gemoeid met IDEAL

In dit forum kun je terecht met vragen, tips en ervaringen over alles wat met zakelijk bankieren te maken heeft.
Grim
Lid bank forum

Welke kosten zijn gemoeid met IDEAL

Bericht door Grim » do 28 nov 2013, 09:30

Beste,

Welke kosten zijn gemoeid met het gebruik van IDEAL in mijn webshop. Waar kan ik rekening mee houden in soort kosten en wat is een schatting van de kosten gemoeid met IDEAL

Henk de Vries
Lid bank forum

Re: Welke kosten zijn gemoeid met IDEAL

Bericht door Henk de Vries » do 28 nov 2013, 10:46

Beste,

Er zijn verschillende mogelijkheden om iDEAL als betaalmethode op uw website te voeren. Dat kan via de bank of via een zogenaamde payment service provider. Bij IDEAL via de bank neem je vaak een pakket af. Je betaalt dan kosten voor het abonnement (maandelijks) en voor het aantal transacties per maand. Hoe meer transacties je hebt hoe goedkoper het wordt.

Bij de keuze van een payment service provider is het belangrijk om te kijken naar de kosten en functionaliteiten. Vaak zijn er meerdere kosten die een payment service provider rekent, zoals abonnementskosten, opstartkosten en transactiekosten.

Een inschatting van de totale kosten is lastig te maken. Het is vaak onduidelijk hoeveel je nu precies kwijt bent aan een betaalsysteem. Er zijn verschillende vergelijkingssites waar je op basis van enkele gegevens een simpele kostenberekening kunt krijgen, afhankelijk van jou situatie. Ter illustratie, een aansluiting bij de ING kost 20 euro per maand + 0,50 cent per transactie (1-2000 transacties per maand).

Het is dus onverstandig om blindelings voor het goedkoopste alternatief te gaan, mijn advies is: vergelijk zowel banken als payment service providers voor de IDEAL methode die het beste bij uw webshop past.

Plaats reactie