IDEAL bij de bank of bij een payment service provider

In dit forum kun je terecht met vragen, tips en ervaringen over alles wat met zakelijk bankieren te maken heeft.
Yv Ooijen
Lid bank forum

IDEAL bij de bank of bij een payment service provider

Bericht door Yv Ooijen » zo 01 dec 2013, 11:02

Voor mijn webshop wil ik om het betaalgemak van mijn klanten IDEAL introduceren. Ik heb wat rondgevraagd bij collega's en die maken of gebruik van de bank of van een payment service provider.

Waar doe ik verstandig aan? Ik heb een kleine webshop.

Herman
Lid bank forum

Re: IDEAL bij de bank of bij een payment service provider

Bericht door Herman » zo 01 dec 2013, 21:24

Beste,

Wat verstaat u onder een kleine webshop? Bij de keuze voor of IDEAL bij de bank of bij een Payment service provider speelt namelijk mee of u veel of weinig transacties hebt.

In het algemeen kan ik zeggen dat als je een directe koppeling bij de bank afneemt je geld vrijwel altijd direct op je rekening staat en er op de afschriften uw bedrijfsnaam en zakelijke rekening worden vermeld. De tweede optie is het gebruik van een payment service provider. Een dergelijke payment provider handelt de betalingen voor je af. Het geld staat vervolgens vaak niet (bij sommige aanbieders ook wel) direct op je rekening, maar wordt bijgehouden bij de payment provider. Op wisselende tijdstippen en met wisselende kosten kunnen deze bedragen overgemaakt worden naar je eigen rekening.

Ik heb zelf met alle 2 ervaring. Een eigen aansluiting is heel handig maar duur. Pas bij veel transacties per dag wordt het interessant een abonnementsdienst te nemen. Je betaalt dan minder per transactie, maar wel een vaste vergoeding per maand. Vanwege de prijs zit ik nu toch bij een PSP maar ook omdat deze nog veel meer mogelijkheden te bieden heeft. Dit is een meerwaarde voor je shop..

Maurice
Lid bank forum

Re: IDEAL bij de bank of bij een payment service provider

Bericht door Maurice » ma 02 dec 2013, 08:22

Laat de banken links liggen en kijk naar de verschillende PSP’s die je in je Magento webwinkel kunt implementeren. Sisow en Buckaroo zijn op dit moment dé internetkassa's voor zowel startende als groeiende webwinkels. Ben je een grote retailpartij dan is MultiSafepay een goede optie.

Plaats reactie