Betaling laten goedkeuren door andere persoon

In dit forum kun je terecht met vragen, tips en ervaringen over alles wat met zakelijk bankieren te maken heeft.
Matthey
Lid bank forum

Betaling laten goedkeuren door andere persoon

Bericht door Matthey » ma 09 dec 2013, 21:51

Goedenavond,

Ik ben samen met een vriend een klein internetbedrijfje begonnen. De inkomsten uit reclame werden voorheen op mijn rekening gestort, maar omdat de groei dusdanig is en we meer controle willen op onze inkomsten en uitgaven willen we een nieuwe rekening openen. Dat zal vast een zakelijke bankrekening worden :think:

We kennen elkaar al lang en vertrouwen elkaar in principe door en door. We hebben de afgelopen periode ook geen problemen gehad met het verdelen van de inkomsten en uitgaven vanaf mijn eigen bankrekening. Toch zijn we beiden van mening dat het goed is om het kleine risico dat één van ons tweeën de rekening plundert af te dekken. We lezen regelmatig zulke verhalen, ook van andere mensen die het prima met elkaar konden vinden maar er toch ineens met het geld vandoor gingen.

Waar wij dus naar op zoek zijn is een rekening waar een tweede persoon goedkeuring moet geven om een betaalopdracht daadwerkelijk uit te voeren. Als ik geld wil overmaken naar een rekening moet de zakenpartner goedkeuring geven en vice versa. Liefst vanaf een klein bedrag vanaf enkele 100'en euro's. Aanvullend zouden we het pinbedrag (automaat) willen beperken.

Bij welke bank zouden we terecht kunnen? Nog andere tips?