Aparte bankrekening adsense

In dit forum kun je terecht met vragen, tips en ervaringen over alles wat met zakelijk bankieren te maken heeft.
Jordy Jeucken
Lid bank forum

Aparte bankrekening adsense

Bericht door Jordy Jeucken » wo 18 dec 2013, 22:56

Goedemiddag,

Op mijn website heb ik reclame van google staan. Daar behaal ik aardige inkomsten mee, ongeveer zo'n 85 euro per maand. Er zit nog groei in de website en ik wil er de komende tijd nog wat verbeteringen aan doorvoeren (die kosten wel geld). Doe ik er verstandig aan om een aparte bankrekening te openen voor adsense inkomsten? Die inkomsten uit google adsense komen nu binnen op mijn normale betaalrekening waar ik ook al mijn normale inkomsten en uitgaven mee bijhoudt.

Kunnen jullie mij adviseren of het openen van een aparte bankrekening voor adsense inkomsten verstandig is?

van Riet
Lid bank forum

Re: Aparte bankrekening adsense

Bericht door van Riet » do 26 dec 2013, 14:55

Hallo,

Dat is geheel afhankelijk van jou situatie. Uit je openingsbericht maak ik op dat je de komende tijd het verdiende geld wilt gaan herinvesteren. Als je de investeringen puur uit het verdiende geld wil halen kan het goed zijn om een aparte rekening te openen voor de adsense inkomsten. Je spaart dus als het ware je adsense inkomsten op totdat je de investering kan betalen. Je houdt je website dan gescheiden van je normale bankrekening en hebt goed overzicht op wat je site kost (afschrijvingen) en oplevert (bijschrijvingen). Ja, ik zie de voordelen dus wel. Lekker overzichtelijk ook. Vooral als je straks een aardig bedrag op de rekening hebt staan kun je dat verdiende geld mogelijk gebruiken voor zaken als beleggen of investeringen, zonder dat je daarbij je normale spaarrekening aanraakt. Je houdt dus prive en website inkomsten gescheiden.

Voor de belasting is dit overigens geen vereiste. In de toekomst zou de bank grote bedragen wel als zakelijke inkomsten kunnen zien en je proberen te verplichten een zakelijke rekening te openen. Dat zou ik lekker afwachten, want mogelijk is dat niet nodig en het bespaart je weer enkele euro's per maand.

Succes, en als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Plaats reactie