Oplossing storing iDeal?

In dit forum kun je terecht met vragen, tips en ervaringen over alles wat met zakelijk bankieren te maken heeft.
Yv Ooijen
Lid bank forum

Oplossing storing iDeal?

Bericht door Yv Ooijen » di 04 feb 2014, 19:31

Hallo,

Ik heb een webshop met ideal. Na eerst klant geweest te zijn bij de rabobank ben ik na vele ideal-storingen overgestapt naar de ING. Ook bij de ING heb ik opineuw veel last van iDeal storingen, waardoor ik (vrijwel zeker) inkomsten misloop. In mijn webshop neemt het de populariteit van iDeal nog steeds toe. Ik begin de storingen langzaam zat te worden. Er wordt te weinig gecommuniceerd over storingen, zoals social media en de eigen website. Zo ook vandaag weer bij de iDeal storing.

Zijn er al oplossingen voor de vele storingen met iDeal?

Metsemaekers
Lid bank forum

Re: Oplossing storing iDeal?

Bericht door Metsemaekers » di 04 feb 2014, 20:31

iDeal is met afstand de meestgebruikte betaalmethode in Nederland. Het blijft de vraag hoe het komt dat er in korte tijd zo veel internetstoringen zijn. Currence, het bedrijf achter iDEAL, sluit niet uit dat er hackers actief zijn. Ik snap dat als weer heel veel mensen niet met hun favoriete systeem kunnen betalen, je daar als webshop eigenaar daar niet vrolijk van wordt. Dit is niet goed voor het vertrouwen van de consumenten. Het wordt nu wel tijd dat er maatregelen genomen worden.

Ik vind ook dat banken hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Ze moeten zorgen voor robuuste systemen, met een back-up en desnoods geschieden van hun eigen betaalmethoden. Dat is ook wat ik begin dit jaar las: Nederlandse banken gaan het online betaalsysteem iDeal minder afhankelijk maken van hun eigen systeem voor internetbankieren. Hierdoor moet een storing in het ene systeem er niet meer voor zorgen dat het andere systeem ook niet meer werkt.

In de eerste helft van vorig jaar werden Nederlandse banken meermalen getroffen door storingen, grootschalige cyber- of DDoS-aanvallen.In reactie hierop hebben banken inmiddels verschillende maatregelen genomen, constateert de minister. Ondanks dat banken nog steeds geregeld te maken hebben met DDoS-aanvallen, zijn er als gevolg hiervan sindsdien geen of nauwelijks langdurige verstoringen meer geweest.

We gaan het in de gaten houden, ben benieuwd met welke oplossingen en verbeteringen ze nog komen!

Plaats reactie