Kosten van een zakelijke rekening

In dit forum kun je terecht met vragen, tips en ervaringen over alles wat met zakelijk bankieren te maken heeft.
E. Tummers
Lid bank forum

Kosten van een zakelijke rekening

Bericht door E. Tummers » za 16 nov 2013, 23:18

Ik start komend jaar (2014) met een part-time bijbaan in de dienstverlening. Ik twijfel of ik een zakelijke rekening moet openen, ik ben bang dat ik dan al onnodig kosten maak terwijl ik vanaf de grond af aan (lees: zonder grote of goed betaalde opdrachten) moet beginnen. Wat zijn de kosten die ik kan verwachten bij een zakelijke rekening?

Maurice
Lid bank forum

Re: Kosten van een zakelijke rekening

Bericht door Maurice » za 16 nov 2013, 23:33

Een zakelijke rekening hoeft niet duur te zijn. Veel banken hanteren een starterstarief. Dat betekent dat je als starter tot één of twee jaar gereduceerde kosten betaald voor de zakelijke rekening. Daarna ga je het normale tarief betalen. Meestal betaal je dan tussen de € 3,- en € 5,- per maand. Mijn advies zou zijn om via internet een vergelijking te maken tussen de kosten (en wat je daar voor terug krijgt).

Handige tip is dat de kosten voor een zakelijke rekening zijn ook aftrekbaar als bedrijfskosten. 

E. Tummers
Lid bank forum

Re: Kosten van een zakelijke rekening

Bericht door E. Tummers » zo 17 nov 2013, 11:19

Maar er komen nog wel heel veel kosten bij zie ik! Voor internetbankieren, een bankpas en natuurlijk de transactiekosten voor betalen en ontvangen... Als ik kijk naar de jaarbedragen lopen die uiteen van rond de 70 euro per jaar tot 140 euro per jaar bij de duurste. Bij de goedkoopste betaal ik dan ongeveer 6 euro per maand bij de duurste 12 euro per maand (exclusief de transactiekosten).

Plaats reactie