iDeal betalingen ontvangen zonder zakelijke rekening?

In dit forum kun je terecht met vragen, tips en ervaringen over alles wat met zakelijk bankieren te maken heeft.
Chantal
Lid bank forum

iDeal betalingen ontvangen zonder zakelijke rekening?

Bericht door Chantal » zo 17 nov 2013, 20:36

Ik heb een klein webshopje met knutselspullen en wil mensen vooraf (bij ophalen) en achteraf (reparatie, onderhoud, etc) laten betalen via mijn website, met behulp van iDeal. Ik verwacht echter slechts kleine bedragen met een wisselende frequentie. Zodoende vind ik een zakelijke rekening overbodig en is deze financieel gezien ook niet gunstig bij mijn situatie (de omzet is niet hoog genoeg om ook nog elke maand die tarieven te betalen...).

Kan ik van iDeal gebruik maken zonder zakelijke rekening?

Robbert
Lid bank forum

Re: iDeal betalingen ontvangen zonder zakelijke rekening?

Bericht door Robbert » vr 29 nov 2013, 09:22

Ideal is niet (meer) mogelijk via een persoonlijke rekening. Volgens de Rules & Regulations van Currence (de eigenaar iDEAL), is een zakelijke rekening verplicht om van Ideal gebruik te maken.

Dit is zeker het geval bij banken. Bij het afnemen van IDEAL bij een payment service provider is dat denk ik ook het geval, al zou het kunnen dat het daar er om gaat dat je kunt bewijzen dat je ingeschreven bent bij KvK en belastingdienst. Eén van de payment providers heeft het volgende op hun website staan (Mollie):
Voor iDEAL is het inderdaad verplicht om een zakelijke bankrekening te hebben.

We controleren of het rekeningnummer op naam van het bedrijf staat dat u opgeeft. Dit zal overeen moeten komen met elkaar.
Wie weet meer? Is het bij payment service providers ook verplicht om een zakelijke rekening te hebben voor IDEAL? (volgens de regels van currence wel...) of valt dit te omzeilen?

Plaats reactie