Waarom lagere spaarrente zakelijke rekening?

In dit forum kun je terecht met vragen, tips en ervaringen over alles wat met zakelijk bankieren te maken heeft.
austin881
Lid bank forum

Waarom lagere spaarrente zakelijke rekening?

Bericht door austin881 » di 19 nov 2013, 17:51

Als ZZP'er heb ik voor mijn bedrijf een zakelijke rekening. Wie kan mij vertellen waarom de spaarrente zoveel lager is bij deze zakelijke rekening ten opzichte van mijn normale spaarrekening?

Herman
Lid bank forum

Re: Waarom lagere spaarrente zakelijke rekening?

Bericht door Herman » di 19 nov 2013, 18:42

De reden hiervoor is dat zakelijk spaarders anders omgaan met spaargeld dan particuliere spaarders. De laatste groep laat spaargeld vaak langer op een rekening staan, omdat zij graag spaargeld achter de hand houden.

Zakelijk spaarders zetten geld meestal korter op de spaarrekening. Zij gebruiken het geld liever voor investeringen en beleggingen of voor het betalen van rekeningen en personeelskosten. Banken kunnen er dus niet van uit gaan dat zakelijk geld voor langere tijd beschikbaar is. In tegenstelling tot particulier geld, kunnen banken zakelijk geld dus nauwelijks gebruiken voor investeringen of bijvoorbeeld voor het verstrekken van kredieten.

austin881
Lid bank forum

Bericht door austin881 » di 19 nov 2013, 20:29

Ik begrijp dus dat ik het beste mijn geld overboek naar mijn persoonlijke spaarrekening?

Herman
Lid bank forum

Bericht door Herman » wo 20 nov 2013, 17:29

Wat betreft rente wel, maar ik weet niet hoe het zit met de belastingdienst. Wie wel?

austin881
Lid bank forum

Bericht door austin881 » wo 20 nov 2013, 19:07

Daar had ik nog niet aan gedacht. Wie kan mij informatie verschaffen over het overboeken van geld van mijn zakelijke rekening naar mijn prive rekening? Hoe zit dat met de belastingdienst?

Plaats reactie