Waarom paypal gebruiken?

Plaats hier alle vragen, tips en ervaringen over bankzaken wanneer je niet precies weet in welk forum je deze het beste kunt plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan vragen over belasting betalen.
Boterbloem
Lid bank forum

Waarom paypal gebruiken?

Bericht door Boterbloem » di 24 dec 2013, 20:54

Ik bestel regelmatig producten bij verschillende Nederlandse en buitenlandse webshops. Voor de Nederlandse webshops maak ik meestal gebruik van Ideal. Bij de buitenlandse webshops maak ik gebruik van een losse mastercard creditcard.

Ik zie steeds vaker dat webshops ook paypal aanbieden. Is daar een reden voor en is het voor mij handig om te gaan betalen met paypal bij zowel de Nederlandse als buitenlandse webshops?

Alvast bedankt voor jullie advies.

van Riet
Lid bank forum

Re: Waarom paypal gebruiken?

Bericht door van Riet » di 24 dec 2013, 21:37

Het steeds populairder wordende online betalingssysteem PayPal is al enige jaren wereldwijd actief. Miljoenen gebruikers gebruiken PayPal om online hun aangekochte producten van eBay, Marktplaats, etc. te betalen.

Het belangrijkste voordeel van paypal is dat je op betrouwbare manier geld kunt versturen en ontvangen waarbij je geen gegevens omtrent je creditcard of betaalrekening aan derden geeft. Als u alleen aankoop doet via een webshop moet u uw persoonlijke gegevens en bankgegevens doorgeven om de betaling in gang te zetten. Het is niet altijd even veilig om persoonlijke gegevens te verstrekken. Om dit te omzeilen is PayPal bedacht.

Het hebben van een creditcard is niet verplicht maar werkt wel het snelst. Wanneer je geen creditcard hebt kun je geld naar je paypal rekening storten.

Zelf vind ik paypal erg handig omdat je niet meer hoeft te werken met de betaalkastjes van internetbankieren (bij ideal) of heel je bankrekeningnummer inclusief beveiligingscode over moet typen (bij creditcard). Ik heb zelf een paypal account aangemaakt en daar mijn creditcard aan gekoppeld. Ik log nu dus in bij paypal, vul mijn email adres en wachtwoord in en klik op bevestigen om de betaling doorgang te laten vinden. Binnen enkele seconden is de bestelling rond met de webshop

Stapsgewijs ziet dat er zo uit, bij het kopen en betalen via een webshop
  • Zodra je je aankopen hebt afgerond, klik je bij de betaalmethoden op het icoontje van Paypal.
  • Je wordt nu naar de site van Paypal geleid.
  • Log in met je inloggegevens (email adres en wachtwoord).
  • Je krijgt een overzicht te zien met het te betalen bedrag en het leveringsadres. Controleer deze gegevens.
  • Klik op Nu betalen.
  • Je wordt vervolgens terug gestuurd naar de website van de website en de betaling is afgerond.
  • Je ontvangt een mail van de betaling.
Kopersbescherming
Een ander voordeel van paypla is de kopersbescherming. Online kopen verloopt het grootste deel van de tijd zonder problemen maar zo af en toe kan het eens foutlopen en ontvang je je gekochte producten toch niet thuis of komen de ontvangen goederen niet overeen met de beschrijving op de site van de webwinkel. Dan kan je je in veel gevallen beroepen op de Paypal kopersbescherming. Je dient een claim in bij paypal dat de verkoper niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan en overlegt hiervoor bewijs. Paypal zal uiteindelijk een beslissing nemen in het voordeel van de koper of de verkoper en het geld wel of niet terugstorten op je rekening.

Daarmee kun je dus voorkomen dat je opgelicht wordt door een verkoper.

Plaats reactie