Creditcard pincode kwijt

Plaats hier alle vragen, tips en ervaringen over bankzaken wanneer je niet precies weet in welk forum je deze het beste kunt plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan vragen over belasting betalen.
T(h)om(as)
Lid bank forum

Creditcard pincode kwijt

Bericht door T(h)om(as) » zo 19 jan 2014, 14:42

Hallo,

Ik heb al jaren een creditcard. Ik gebruik deze credit card eigenlijk alleen voor het betalen via internet, met name via paypal en bij webshops. Dat gaat altijd zonder pincode. Nu wil ik bij een andere website ook een bestelling plaatsen, daar is echter een pincode vereist voor het doen van een betaling met een creditcard.

Ik heb de pincode ooit wel ontvangen maar niet in mijn geheugen opgeslagen. In mijn administratie kan ik de pincode behorende bij de creditcard ook niet vinden. Hoe kom ik er achter wat mijn creditcard pincode is?

Marianne Hoenink
Lid bank forum

Re: Creditcard pincode kwijt

Bericht door Marianne Hoenink » zo 26 jan 2014, 16:31

Hallo,

Neem hiervoor contact op met je bank. Veelal kan je via internetbankieren of telefonisch een nieuwe of huidige pincode opvragen voor je creditcard. Je ontvangt dan per post een kopie van de pincode. U ontvangt dan binnen enkele dagen uw nieuwe pincode op uw huisadres. Met deze code kunt u overal in Europa veilig en simpel betalen met uw creditcard.

p.s. veel banken bieden de optie om bij ontvangst van je creditcard de meegestuurde pincode om te laten zetten bij een betaalautomaat. Soms is zo'n toegewezen pincode moeilijk te onthouden. Daarom kunt u de gegeven pincode wijzigen. Dit doe je bij een betaalautomaat van jou bank. Zelf heb ik mijn creditcard dezelfde pincode gegeven als mijn normale pin betaalpas. Zo vergeet ik mijn pincode niet meer.

Plaats reactie